Vores måde at arbejde på er fleksibel, og det betyder, at vi hurtigt kan sætte ind med fritidspædagogisk forstærkning der, hvor det giver mening.

Som udgangspunkt kan alle børn deltage i vores aktiviteter i fritidsklubberne, men ind imellem laver vi aktiviteter, som er særligt tilrettelagt og målrettet børn, som har behov for lidt ekstra støtte en overgang. Det kan være en lille gruppe, der spiller magic card eller rollespil, en pigeklub eller en drengeklub, eller ture ud af huset til ridning, skydning, fisketur, med mere. Formålet med disse aktiviteter er typisk, at børnene på sigt får mod på at indgå i det store fællesskab i klubben; at få flere nye venner; eller at blive inspireret til at deltage i nye typer af aktiviteter sammen med andre børn.

Vi har et godt samarbejde med mange skoler, som i kortere eller længere perioder kan have brug for ekstra hjælp i forbindelse med blandt andet opbygning af social kapital, øgning af trivsel og håndtering af mobning, samt understøttelse af undervisningen. Vi tilbyder for eksempel aktiviteter og undervisning til elever, som i perioder ikke kan rummes i den almindelige undervisning; vi sammensætter forløb, som skal ryste elever i sammenlagte klasser sammen; vi har klubmedarbejdere med på lejrture; og så videre.