Gå til hovedindhold

Hvordan er det at gå i fritidsklub?

I vores fritidsklub har dit barn mulighed for, sammen med andre, at lave spændende aktiviteter, fordybe sig i interesser, knytte venskaber, få fede oplevelser, og i det hele taget have det sjovt sammen.

Indhold

    Udover hverdagen i klubben, tilbyder vi også særlige arrangementer og ture ud af
    huset.

    I klubben vil vi gerne være med på barnets rejse fra barn til ung, fra 4. klasse og til 18 år. Vi vil gerne være
    den trygge ramme om dit barns fritid.

    Klubben Kolt er et unikt og struktureret frirum, med fokus på fællesskaber, trivsel, udvikling og læring. Vi har i klubben et særligt fokus på medlemsinddragelse og vil gerne gøre børnene til aktive deltagere i hvad der skal foregå i klubben.

    Praktisk information

    Indmeldelse i fritidsklubben foregår via Den Digitale Pladsanvisning. Der er en vejledning derinde, som kan guide jer til hvordan i får meldt jeres barn ind.

    Læs mere og gå til Den Digitale Pladsanvisning

    Hvis du mangler hjælp til at melde dit barn ind i klubben kan du få hjælp her:

    Læs mere om Borgerservice

    Find kontaktoplysninger på Den digitale Hotline

    I skal som forældre selv søge friplads gennem pladsanvisningen. '

    Ved tildelt friplads får man, udover nedsat kontingent, betalt op til 100 kroner til mad og 100 kroner til aktiviteter pr. måned.

    Her får du overblik over, hvem der arbejder i klubben.

    Vi er selvfølgelig alle på forskellig vis omkring vores medlemmer, men hver årgang har tilknyttet en
    primær kontaktpædagog, så vi dækker fra 4.-9. klasse. Her kan du se, hvem der er primær kontaktpædagog for netop dit barn.

    Personalet i klubben har en bred vifte af pædagogiske kompetencer, så vi rammer så bredt som muligt
    indenfor vores målgruppe. Det er for eksempel krea, brætspil, værksted, udeliv, sport & bevægelse,
    samt digital dannelse/gaming.

    Pædagogisk leder

    Christoffer

    Pædagog

    Guro

    Primærkontakt for ungdomsklubben

    E-mail: gukb@aarhus.dk

    Pædagog

    Camilla

    Primær kontakt for 4. årgang

    E-mail: lcab@aarhus.dk

    Pædagog

    Thomas

    Primærkontakt for ungdomsklubben og 6. årgang

    Pædagog

    Rie

    Primær kontakt på 5. årgang

    Pædagog

    Linda

    Primærkontakt for ungdomsklubben og 6. årgang

    E-mail: nmli@aarhus.dk

    Pædagog

    Ulrich

    Primær kontakt for 6. årgang

    E-mail: ulhm@aarhus.dk

    Pædagog

    Naima

    Sekundær kontakt på 4. og 5. årgang

    Der SKAL udfyldes stamkort på ALLE medlemmer i klubben. Det er også på dette stamkort du giver tilladelse til at dit barn må køre med i vores klubbus, må komme med i svømmehallen og må klatre.

    Hvis vi laver særlige aktiviteter, som fx sejlsport og ridning, bliver der indhentet en særlig tilladelse hos dig
    fra gang til gang.

    Hvis der er fælles forældremyndighed ved for eksempel en skilsmisse, er det nok at der er én forælderunderskrift/navn på stamkortet.

    Stamkort udfyldes på Aula, hvor du får en pop-up efter dit barn er meldt ind. Vi ser helst at disse er udfyldt inden september, så dit barn har tilladelse til at komme med på eventuelle ture hurtigst muligt.

    Der er hver dag mulighed for at købe mad i klubben. Det er ikke et mættende måltid; men mere et mellemmåltid, der skal ses som et supplement til skolemadpakken.

    Man køber mad med de betalingskort, som de også kan bruge i kantinen i skolen; men man kan også betale via CPOS-webshoppen, enten ved at melde sig til vores abonnementsordning, som automatisk trækker
    100 kroner hver måned, eller man kan lave enkeltbetalinger, hvor det koster 10 kroner pr. måltid.

    Hvis man har friplads, så er man automatisk tilmeldt vores madordning, og man skal derfor ikke betale de 100 kroner om måneden eller via enkeltbetalinger.

    Eksempel på en uge i madbaren

    • Mandag: Tunsalat med rugbrød
    • Tirsdag: Pita med kyllingekebab
    • Onsdag: Madpandekager
    • Torsdag: Bruchetta
    • Fredag Peanutnudler

     

    Vi tilbyder en ugentlig aftenklub om onsdagen, hvor vi laver mad og spiser sammen.

    Derudover er der typisk planlagt en særlig aktivitet for de deltagende. Aftenklubben koster 25 kroner at deltage i, og det begynder med et aftenklubmøde klokken 16.00, og så lukker klubben klokken 17.30 for dem, som ikke er med til aftenklub.

    Aftenklubberne slutter klokken 21.00; men man må gerne hente sit barn tidligere, hvis man vurderer at det bliver for sent. Vi opfordrer til at man henter klokken 20.30 på 4. årgang.

    Der kan forekomme aftenklubber, hvor vi forlænger klubtiden eller er på ture ud af huset. Dette vil fremgå på det aktuelle opslag i klubben samt på Aula.

     

    Hvordan melder jeg mit barn til aftenklub?

    De skal skrive sig på en tilmeldingsliste i klubben og så betale med deres betalingskort ved kassen i klubben. Man skal tilmelde sig senest klokken 16.00 om tirsdagen.

    I klubben kører vi oftest med omkring 50 procent brugerbetaling på vores ture/arrangementer. Så eksempelvis en biograftur, hvor billetten koster cirka 100 kroner, vil det koste cirka 50 kroner for medlemmerne.

    Betaling for ture foregår typisk ved kasseapparatet i klubben eller på CPOS-webshop, hvor vi løbende opretter
    tilmeldinger til de ture og arrangementer, som foregår i klubben.

    Børnene skriver sig, som udgangspunkt, på en tilmeldingsliste nede i klubben, så de kan følge med i hvilke af vennerne, der også skal med. Vi lægger altid opslag ud på Aula så I kan følge med i hvilke ture vi laver.

    Hvis du har behov for morgenpasning kan der tilkøbes et modul, men kun når man går på 4. årgang.

    Du skal kontakte Pladsanvisningen, hvis du ønsker dette.

    Morgenpasning foregår i SFO’en på Bavnehøj Skole. Der er IKKE morgenpasning når der er ferieåben i klubben. Når klubben holder ferieåben, er det som udgangspunkt fra klokken 10.00 til 16.00.

    Vi glæder os til at møde dit barn!

    Vi ønsker jer alle en rigtig god sommer, og glæder os til at tage imod alle de nye børn efter ferien.

    Hvis du har spørgsmål eller andre henvendelser, så kan du kontakte den pædagogiske leder, Christoffer, på chtj@aarhus.dk eller +45 23 38 03 24.

    Sidst opdateret: 26. juni 2025